torsdag 12 juli 2007
onsdag 11 juli 2007
Bästa debatten idag
Dagens mest intressanta debatt arrangerades av oss. Debatten gick under parollen ”Säljer Sex?” och hade lockat många intresserade då det var fullt till bristningsgränsen i Trädgården.
Debattörerna hade många och intressanta åsikter om ämnet vilket många gånger vållade het debatt. Henrik von Sydow lyfte fram att det hela är ett mycket komplext ämne då sexualisering i sig är svårt att definiera, vilket de flesta av debattörerna höll med om. Han menade att det bland annat av den anledningen är svårt att reglera reklam och kommunikation genom att ändra marknadsföringslagen. Birger Östberg menade även han att det är komplicerat men att han inte var främmande en utredning. Men han framhöll bestämt att det är vikigt att debatten tas upp på ett mycket mer tydligt sätt och även mer ofta.
Debatten gav definitivt mersmak!
Mårten
Debattörerna hade många och intressanta åsikter om ämnet vilket många gånger vållade het debatt. Henrik von Sydow lyfte fram att det hela är ett mycket komplext ämne då sexualisering i sig är svårt att definiera, vilket de flesta av debattörerna höll med om. Han menade att det bland annat av den anledningen är svårt att reglera reklam och kommunikation genom att ändra marknadsföringslagen. Birger Östberg menade även han att det är komplicerat men att han inte var främmande en utredning. Men han framhöll bestämt att det är vikigt att debatten tas upp på ett mycket mer tydligt sätt och även mer ofta.
Debatten gav definitivt mersmak!
Mårten
kl.
23:15
0
kommentarer
Världens viktigaste märke
Idag har jag tagit världens viktigaste märke - Knullborgarmärket. De snälla RFSU-informatörerna hade tagit med sig material så jag skulle kunna få min certifiering. Mycket snällt!
Kolla själv var du kan skaffa märket i sommar.
Morgan
kl.
23:13
0
kommentarer
Tight schema

Nu sitter jag på Alkoholkommitténs seminarium om hur vi minskar alkoholkonsumtionen. Dessutom ska jag hinna med ett seminarium om hur vi stoppar övervikt.
Jag har tänkt ställa en fråga: "Vad är det som gör information så inneffektivt generellt sätt? Vi i kommunikationsbranchen tycker ju att vi är hyggliga på att påverka människor, att väcka nyfikenhet, att väcka intresse, varför skulle inte det fungera på alkoholområdet?" Snart måste jag gå vidare till morgonens andra seminarium så jag hinner inte med min fråga. Jag får mejla istället.
Morgan
kl.
09:37
0
kommentarer
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)