måndag 9 juli 2007

Förvirrad men välorienterad

Jag måste erkänna att jag inte är alltför välorienterad i och omkring Visby. Under mina 44 år har jag endast besökt Visby – och Gotland för den delen – två gånger. Det kan till exempel jämföras med en annan Hansastad – Lübeck – som jag besökt ett fyrtiotal gånger de senast 20 åren.

Men nu är det Visby och Almedalsveckan som gäller! Vi, Reklamförbundet och JC Decaux har tre gemensamma debattkvällar under denna vecka.

Det ska bli kul! Inte minst för att detta är helt nytt för mig. Flera av kollegorna från Sveriges Annonsörer och Reklamförbundet var här och opinionsbildade tillsammans förra sommaren. Skillnaden var att då sken tydligen solen. Vilket den inte gör idag och det värsta som kan drabba oss i kväll – förutom att publiken sviker oss – är att gårdagens envisa regn åter kommer och hälsar på. Så jag ber en stilla bön till vädrets makter.

Kvällens tema bär rubriken ”Söt mat, feta barn och så reklam”, vilket är en förbaskat bra rubrik. Så varmt välkoma klockan 20.00 på Trädgården, Mellangatan 6, Visby.

Anders Ericson
Sveriges Annonsörer

Inga kommentarer: