torsdag 12 juli 2007

Jens Orback och Anthony Kiedis


Den andra – och näst sista debattkvällen – viken vi (Sveriges Annonsörer, Sveriges Reklamförbund och JC Decaux) arrangerade i går var riktigt bra. Monique Wadsted är en riktigt slipad debattledare och panelen hade inget emot att munhuggas, så det blev en intressant timma. Jag tror att åhörarna tyckte detsamma. I alla fall var det än en gång fullsatt. Nästa år får vi nog hyra Globen.

Efter debatten fick jag äntligen möjlighet att överlämna antipriset ”Årets Reklampolis 2006” till vår tidigare jämställdhetsminister Jens Orback (s), som deltog i debatten. Han korades till vinnare av Sveriges Annonsörer redan i oktober förra året, men gjorde sig då inte allt alltför lättillgänglig efter det att han fått veta att just han utsetts till pristagare. Nu har han i alla fall fått ta emot priset - jag överlämnade det personligen - men jag är tveksam till om han kommer att sätta upp priset på väggen där hemma. Vi får se.

Själv fick jag inget pris i går, istället en bra bok. Vilket var perfekt timing i och med att jag precis hade läst klart Anhony Kiedis (sångaren i Red Hot Chili Peppers) fantastiska självbiografi ”Scar Tissue”. Jag satte tänderna i boken direkt efter det att jag kom hem från debatten i går kväll. Boken heter ”Hej då Östeuropa!” och jag fick den av författaren Erik Zsiga, i samband med Prime PR:s mingel i går. Tack Erik! En riktigt bra bok. Nu slipper jag läsa Ginza-katalogen innan jag somnar.


Anders Ericson
Sveriges Annonsörer

Inga kommentarer: